Co přinesl rok 2012?

28.12.2012 11:45

Tak jako každý rok, na jeho konci bilancujeme. Hodnotíme radosti a změny za uplynulých 12 měsíců. Jaké byly ty letošní?

Stejně jako v předchozích letech jsme hodně cestovali do zahraničí a sledovali nejnovější trendy na show, výstavách, veletrzích a soutěžích. Letošní rok byl však o trochu náročnější vzhledem k úvodním nevolnostem a zvětšujícímu se bříšku v důsledku mého těhotenství. Se slovy: Nejsem přece nemocná, jsem těhotná," jsem se vydávala za zajímavými akcemi s mým nezbytným pomocníkem fotoaparátem. A nutno podotknout, že né vždy se mi cestovalo zrovna nejlépe :)

Nicméně jedna z nejlepších akcí přišla hned v úvodu letošního roku v lednu, když jsme navštívili Partner Pferd pořádaný v Lipsku. Tato akce nabízela hned čtyři mistrovství světa a to v parkuru, drezuře, zápřeži a voltiži. Měli jsme možnost shlédnout vrchol v podobě soutěže  Rolex FEI World Cup ve skokovém ježdění - atmosféra neskutečná, shledání s nejlepšími parkurovými jezdci světa, jenž opracovávali několik desítek centimetrů od Vás. Dokonce se mi podařilo "odlapit" jednoho z nejstylovějších jezdců současnosti, v té době 4. nejlepšího na světě a  mého oblíbence Piuse Schwizera. Menší vzrůstem než při přímých přenosech na Eurosportu, ale velmi milý a ochotný k fotografování. Tento jezdec s tvrdými rukami od ježdění a nohami do O má vlastně fanoušky po celém světě....Přijeli jsme se podívat i na NRHA Euro Futurity určené pro mladé, talentované reiningové koně Evropy, na Pferd Wels do Rakouska i Pferd International v Mnichově. Po tomto veletrhu, kde jsem se opět shledala s Edwardem Galem jsem usoudila, že na další velké cestování si počkám až po porodu. 

Můj stav mi sice nedovoloval zúčastňovat se jezdeckých soutěží, nicméně naše koně jsem se snažila udržovat pravidelnou prací v podobě lonžování. Jezdili jsme alespoň jako diváci na skokové a military soutěže především po středočeském kraji. Došlo také na změny v našem stádě, v dubnu jsme nabídli k prodeji dva naše odchovance - Dualittle Jess a Benjamina Pons Zona. Oba velmi rychle našli své nové majitele, avšak ani jeden z nich "nedopadl dobře." U JD jsem byla nucena vzhledem k jeho bídnému stavu poslat kontrolu v podobě Státní veterinární správy plzeňského kraje, která však nezjistila žádné pochybení nového majitele. Ten ho pak prodal dále....Po mých dvou fyzických kolapsech v měsících srpnu a říjnu jsem byla nucena všechny záležitosti v oblasti chovu a výcviku koní přehodnotit a s definitivní platností dělat koně především pro radost. Rozhodnutí prodat mého životního koně Pepper Little San zaskočilo pár blízkých přátel. Provázel mě posledních pět let. Ve stáji však máme 2,5 letého Cina, který bude na jaře obsedán, dále 1,5 starého Reymonda, kterého čeká stejný "osud" rok na to a 8 měsíčního Slidera, kterého bude třeba připravit na jeho první Appaloosa Horse Show. Pravidelně se pracuje s mladou Colombou a začíná se s lehkou prací se Speedym. Moje mateřské povinnosti mi již nedovolují se koním věnovat tak intenzivně jako uplynulých 19 letech a je třeba "zvolnit tempo". 

I kdybychom vyhráli Mistrovství světa Amoleta nic nedokáže zastínit pro nás nejradostější událost roku a to narození syna Mathiase. Při psání článku o bilancování roku 2011, kdy jsem se svěřila s touhou o rodině jsem nečekala, že věci naberou tak rychlý spád. I když se naše životy výrazně změnili a chvílemi je to skutečně velmi náročné, koně budou mít vždy místo v našich životech. Jsme zvědaví, co přinese rok 2013.....

 

 

—————

Zpět