KONĚ CHVOJEN - ZIMA 2013 - The latest news

01.11.2012 11:03

Informace o možnosti uspořádání sbírky na nákup sena pro koně chované ve statku Chvojen vzbudila nebývalý zájem solidarity stejně tak vlnu pohoršení. Médii proběhly další zaručené zprávy o týraných koních a já s odstupem několika dní přináším podrobnější zprávy k celému projektu. 

Městský úřad Benešov, kam statek Chvojen územně spadá a Krajská státní veterinární správa pro Středočeský kraj přišli s novou tiskovou zprávou uveřejněnou dne 29.10. Dne 26.10.2012 provedli tyto dva subjekty neohlášenou kontrolu stavu koní. Z celkového počtu cca 60 ks byl stav šesti koní označen za zhoršený a dle kompetentních osob úřadu není porušen Zákon o týrání zvířat. V úvahu tedy nepřipadá ani případné odebrání koní do náhradní péče, o kterou někteří z Vás projevili zájem. 

Kontaktovala jsem tedy vedoucího pracovníka Odboru životního prostředí benešovského městského úřadu Ing. Tomáše Heřmánka. Ten je s problematikou kauzy Chvojen velmi dobře seznámen a ochotně mi vysvětlil stávající situaci. Média jako idnes.cz přinesli informace, které se nezakládali na reálném podkladu. Nutno podotknout, že odkaz k jejich reportáži již není funkční, byť byl zveřejněn před necelým týdnem :"Informace z novin se nezakládají na racionálním podkladu a byly uveřejněny bez naší autorizace v tisku. Dne 26.10. jsme provedli za asistence policie a s kompetentními osobami veterinární správy kontrolu koní a jejich stav neodpovídá ani nenaplňuje literu zákona o týrání zvířat. Přes to víme, že podmínky ustájených koní nejsou uspokojivé. Město Benešov bude rádo za každou pomoc občanských sdružení nebo jednotlivců těmto koním," sdělil mi Ing.Heřmánek. Dále mi sdělil, že Městský úřad nemá zákonnou možnost vybírat finanční prostředky na pomoc těmto koním. Případnou pomoc však doporučuje pouze v případě spolupráce s chovatelkou koní a potvrdil i informaci o jedné z dříve pořádaných akcí. Několik lidí mělo v minulosti stejnou myšlenkovou osu jako můj projekt, avšak nebyl ze strany paní Schoesetters přijat. 

V polovině listopadu (hovoří se o 19.11.) má proběhnout další ohlášená kontrola stavu koní. Na základě této kontroly prý budou učiněny potřebné kroky případně ústící k odebrání koní....

Navštívila jsem tedy opět statek Chvojen osobně, v době mé návštěvy však nebyl nikdo přítomný. Oslovila jsem tedy paní Schoesetters zprávou na email a Facebook a informovala ji o našem projektu. Její případné stanovisko Vám opět sdělím....

 Závěrem bych chtěla poděkovat všem, kteří chtěli přispět finanční, materiální či jinou pomocí. 

—————

Zpět