Zara rozpoutává diskuze o bezpečnosti ježdění během těhotenství

24.07.2013 11:14

Zara rozpoutává diskuze o bezpečnosti ježdění během těhotenství

Zara Phillips, která je v požehnaném stavu rozproudila polemiku o ježdění na koni během těhotenství. Milovnice koní Zaru podporují v jejím rozhodnutí i nadále jezdit, lékaři a především královská rodina jsou zneklidněni a názor kritizují. V Anglii nyní probíhají zuřivé debaty na sociálních sítích o rozhodnutí Zary i nadále pokračovat nejen v tréninku koní, ale i účasti závodech. Když viděla reakce okolí, změnila svůj názor na "pouhý" trénink koní na domovském yardu. Málokdo si totiž nevšiml jejího pádu na CIC dvě hvězdy na Horse Trials Barbury jen pár dní před tím, než Buckinghamský palác oznámil v minulém týdnu její těhotenství. Riziko potratu je nejvyšší v průběhu prvních třech měsíců těhotenství a Zara se nachází někde kolem této fáze. I to bylo důvodem, proč chyběla na soupisce britského týmu na Mistrovství Evropy. Mnoho předních porodníků říká, že riziko potratu po pádu je mnohem menší než si většina lidí myslí. Lidé si vzpomněli i na precedent z roku 1996, kdy byla olympijská kolegyně Zary Mary King těhotná s Emily. Nacházela se v polovině pátého měsíce a jako těhotná pomohla k týmovému zlatu a získala individuální bronz na Mistrovství Evropy. Novináři psali, že byla velmi statečná, ale také velmi hloupá. "Myslím, že se Zara bude řídit svou hlavou stejně jako kdysi já. Byla jsem horlivá stále pokračovat v ježdění a soutěžích. Řídila jsem se ale svým tělem a pocity mého dítěte. Jezdila jsem také v té době mého nejlepšího koně King Williama, který je skvělý a obezřetný skokan. Nejezdila jsem mladé, zlobivé či lekavé koně, jenž mohli být skutečným nebezpečním pro mě i nenarozené dítě," uzavírá tuhle kapitolu kritiky sama Mary. Britská všestrannost (BE) říká, že klisna nesmí soutěžit po čtvrtém měsíci březosti, toto pravidlo se netýká jezdců. Další kolegyně Zary Tina Cook jezdila při svých dětech Isabelle a Harrym. Přestala s oběma ve druhém měsíci a to především proto, že se military sezóna blížila ke konci. "Je to velmi osobní věc. Je na každé matce, jak se cítí a jak pohodlné či nepohodlné ježdění pro ni je," dodává Tina. Drezurní jezdkyně Stehp Croxford jezdila při obou svých těhotenství. "Řekla jsem si, že přestanu v momentě, kdy se mé břicho bude dotýkat přední rozsochy sedla. V obou případech se tak ale nestalo. Jezdila jsem jen koně, které jsem dlouho znala," uzavírá Steph. Porodní konzultanti všeobecně tvrdí, že pokud není těhotenství komplikované a vy víte, že máte spolehlivé koně, můžete do určité doby pokračovat. Klíčem k úspěhu je naslouchat svému tělu. "Některé ženy se prostě necítí, je jim zle, mají závratě a sami od sebe ani do sedla nechtějí. Jiní říkají - Jsem těhotná, je to velký problém? Pro mnoho žen je také jízda na koni nepohodlá po 28 týdnů vzhledem k poloze plodu. Každý by však měl znát míru a přesně vědět, kdy je ten správný čas přestat. 

zara

Zara před pádem v ranném stádiu těhotenství

—————

Zpět